Medaljer till samtliga nio brottare!

Knattegrupperna var under lördagen  i Ljungby på Smålandscupen med sju killar och två tjejer.

Alla nio brottare från VBK lyckades med att få en medalj med sig hem. Tävlingen i Ljungby hade lockat drygt 50 brottare från fem smålandsklubbar

Knatte B. Guld till Ante Karlsson efter seger över klubbkompisen Lukas Issal och ytterligare en kille. Lukas fick nöja sig med ett silver efter en vinst och en förlust.

Knatte C. Silver till Ruben Stråkeved, som startade med en fallseger. I andra matchen ställdes han mot klubbkompisen Felix Söderström. Det blev en stenhård match, där båda brottarna bara hade nacksving i tankarna. Felix fick till ett bra nacksving i första halvleken. Ruben låg riktigt illa till, men gonggongen räddade honom. I andra halvleken var det Rubens tur att få till ett nacksving och det slutade med fallseger för Ruben. I tredje matchen ledde Ruben, men i slutet av matchen fastnade han lite snöpligt i ett grepp och åkte på fall. Felix knep bronset efter en vinst och två förluster.

Knatte D. Silver till Isak Johansson efter en snabb fallvinst och en snabb fallförlust.

Knatte F. Silver till Calle Bergman. Calle inledde med två övertygande fallsegrar, men i tredje matchen blev det förlust.

Knatte I. Guld till Oliver Rantamäki. Första matchen blev kanske lite onödigt jämn och slutade med poängseger 7-4 till Oliver. Med lite finslipning på tekniken ska det gå lättare nästa gång. Andra matchen gick bättre och det blev en snabb fallseger.

Flickor A. Silver till Sally Johansson som inledde med en 12-0 seger. I andra matchen ställdes Sally mot en betydligt större tjej, men inledde helt respektlöst och tog ledningen i början matchen. Viktskillnaden tog dock ut sin rätt och matchen slutade med fallförlust för Sally. Respekt till Sally för stor kämparglöd!

Flickor B. Guld till Tuva Bäck som bättrar på sin teknik till varje tävling. Den här gången blev det två fallsegrar.

Nästa tävling blir DM i Växjö 31/1.

/  Mathias Carlsson