Full pott i Ljungby!

Ljungbyträffen fick bli första tävlingen för säsongen och det blev en hel del medaljer av ädlaste valör.

Det blev hela fem guldmedaljer för Värnamo brottarklubbs ungdomar i Ljungbyträffen i lördags. VBK deltog med fem deltagare och därmed blev samtliga klassegrare.

Nora Svensson Flickor yngre 38kg besegrade sina två motståndare med fin teknisk brottning, Nora var aldrig hotad i någon av sina matcher.

Hannes Adolfsson K38kg var i final direkt, Hannes gav inte sin motståndare en chans, och avslutade med ett snyggt slängkryss.

Axel Skillby P42kg var även han i final direkt, Axel hade fina in dyk på sin motståndare, och vann matchen på teknisk överlägsenhet 12-0.

Joakim Salomonsson P35kg, brottades med självförtroende, och hade fina kast på sina två motståndare, där sista motståndaren besegrades med 14-0.

Vincent Hägg P47kg gjorde processen kort med sin finalmotståndare, en konstmara och ett snyggt nacksving så var guldet "Lill Biffens" hand.

Sammantaget brottades våra fem deltagare med stort hjärta och offensiv brottning, alla fem var riktigt kastvilliga, så nu ser vi framåt mot Öresundsträffen om två veckor

Jocke