VBK tvåa i lagtävlingen i Mölndal!

VBK åkte med ett glatt gäng på tio brottare till Mölndal i lördags och Mikael Ljungberg cup.

Det blev dessutom storslam i k 29 kg där VBK lade beslag på alla de fyra första platserna. Alla brottare fick fyra matcher vardera. Första platsen tog Ruben Stråkeved då han i en tuff final besegrade Isak Johansson med poängen 16-14. Därmed blev Isak tvåa, trea blev Ante Karlsson och fyra Lukas Issal.

I K 35 kg gjorde Oliver Issal en bra turnering med en vinst och två förluster.

Kalle Odin i P 59 kg kämpade på bra i sina fyra matcher som dock slutade med förlust.

Axel Skillby slutade på andra plats efter tre vinster och en förlust. Roligt att se Axel brottas då han bjöd på flera fina kast.

I U 85 kg blev Elias Kenneryd tvåa efter en poängförlust med 4-3 i finalen.

VBK ställde upp med två brottare i S98 kg genom Oskar  Hjelm som gick två matcher och slutade tvåa, samt Zabi Ahmad som besegrade Oskar i finalen. Guld till Zabi och silver till Oskar.

Vi slutade på andra plats i lagtävlingen och hade vi inte haft sjuka Brottare hemma då hade vi tagit hem bucklan.

Lasse Johansson