Två guld i Mölndal!

VBK åkte med ett glatt gäng på åtta brottare till Mölndal i lördags och Mikael Ljungberg cup.

Det blev dessutom storslam i k 32 kg där VBK lade beslag på alla de tre medaljerna De vann sina första matcher lätt. Sedan blev det inbördes möte mellan dessa killar, där Isak vann guld, Ruben silver och Lukas brons..

Tuva Bäck vann guld i sin klass genom två fallsegrar. Hon brottades bra och använde sig av en bred grepprepetoar.

I pojk 66 kg ställde Kalle Odin upp, där vann han två matcher och förlorade. En vann han på fallseger och den andra på poäng. En match där Kalle tog ut sig till max och det resulterade i en silvermedalj.

Joakim och Axel var med i ungdom 63kg. I första omgången gick de båda jämna matcher mot sina motståndare, där Joakim vann och Axel förlorade. Sedan blev det väldigt lite vila för killarna innan det var dags för match nummer två. Där blev det tyvärr förlust för båda grabbarna och Axel var ute ur tävlingen. Tredje matchen för Joakim var mycket jämn, men han hade inte domaren med sig och det blev förlust.

Dagens snabbaste match vann Oskar i en sammanslagen viktklass (85 - 98kg). I den andra matchen blev det förlust, då han mötte en betydligt tyngre kille, men han lyckades ta ett poäng. Ett silver till Oskar.

Ett stort tack till tränarna Lasse och Mattias, som coachade fram VBK:s duktiga brottare.

/ Charlotte Stråkeved