Fyra medaljer på sex brottare i Mölndal!

Värnamo BK ställde upp med sex brottare vid årets Mikael Ljungberg Cup i Mölndal och tog hem två guld och två silver.

Tävlingen hade samlat 153 brottare i de olika kategorierna från knatte till senior.

Adam El-Nagar knattar 29 kg:  Gick tre matcher och förlorade två men vann en. Han hamnade slutligen på en sjunde plats bland de elva deltagarna i viktklassen.

August Sanden knattar 32 kg: Han fick gå fyra matcher med ett facit på tre vinster och en förlust vilket belönades med ett silver.

Isak Johansson pojkar 41 kg Brottades två matcher och gick segrande ur båda matcherna och knep därmed guldet i klassen.

Mohammed El-Nagar pojkar 57kg. Samma facit blev det för Mohammed som även han gick två matcher och vann båda och belönades även han med en guldmedalj.

Erik Theorell ungdom 71kg. Stötte på tufft motstånd och förlorade alla sina tre matcher och hamnade på en fjärdeplats.

Henrik Nilsson Senior 72 kg. Gick även han tre matcher och vann två men förlorade en, vilket gav honom en silvermedalj.

Tack till tränarna Lassa Johannson och Emil Hjelm för bra coachning.

//Khaled El-Nagar