Fyra medaljer på fem brottare i Varberg!

Värnamo BK ställde upp med fem brottare vid årets Mikael Ljungberg Cup i Varberg och tog hem ett guld och tre silver.

Tävlingen hade samlat ca: 150 brottare i de olika kategorierna från knatte till senior. VBK gjorde mycket bra ifrån från samtliga brottare.

Lukas Issal gick i GR14, 41 kg och tog ett silver, efter tre vinster och en förlust i finalen. Bra jobbat av Lukas.

Ruben Stråkeved gick i GR14, 48 kg och tog ett silver, fick brottas fem matcher med fem segrar innan han förlorade finalen på poäng. Ett mycket väförtjänt silver till Ruben.

Isak Johanson gick i GR14, 52 kg och tog ett silver, efter två vinster och två förluster. Då de slog varandra så fick poäng beräkning avgöra och Isak hade då fler poäng än 3.an och tog ett välförtjänt silver.

Linus Åhlander gick i GR14, 57 kg och kom på en fjärdeplats, brottades mycket bra tyvärr räckte det inte till någon medalj denna gången med en vinst och två förluster.

Oliver Issal gick i GR17, 55 kg och tog guld. Oliver hade en motståndare och de fick då mötas i bäst av tre matcher. Det var dock inget snack om vem som skulle gå vinnande ur den striden, med mycket fina kast fick Oliver stå som segrare efter två matcher.

Tränare på tävlingen var Lars Johansson.

//David Issal