Tre medaljer i Varberg!

Värnamo BK ställde upp med hela 10 brottare vid årets Mikael Ljungberg Cup i Varberg och tog hem ett guld och två silver.

Tävlingen hade samlat ca: 220 brottare i de olika kategorierna från knatte till senior. VBK gjorde mycket bra ifrån från samtliga brottare.

Isak Johansson GR17 60kg
Ruben Stråkeved GR17 65kg
Lukas Issal GR14 57 kg
Robin Chestersson GR17 80 kg
Linus Åhlander GR17 80kg
Melwin Mårtensson GR11 38kg
Niilo Chestersson  GR11 40kg
Alfred Åhlander GR11 39kg
Måns Forssmed GR9 37kg
Ester Issal WW9 28kg

Isak lottades mot två riktigt tuffa motståndare och fick se sig besegrad i de båda första matcherna och därmed utslagen. Ruben tog en fin vinst i första matchen men drog de kortaste stråna i de två nästkommande som var riktigt jämna matcher.

Lukas brottandes stabilt genom hela tävlingen och gick obesegrad upp överst på prispallen. Robin gjorde en kanoninsats och vann sin första match. Två förluster efter det och en fjärdeplats. Linus, Melwin och Niilo kämpade bra men det räckte inte till några vinster idag. Alfred började tävlingen bra då han trots underläge vände och vann på fall men fick se sig besegrad i de två nästkommande matcherna. Måns fick två matcher idag. En vinst och en förlust. Silver till Måns efter lovande brottning. Ester visade prov på fina grepp då hon vann mot sina två första motståndare men blev slagen av den tredje och fick en silvermedalj med sig hem.

Tack till tränarna Mathias och Lasse som var coacher för dagen.

///Mikaela Issal