Fina insatser i Skåne!

En rolig dag i Skåne och fina matcher av alla brottare och med lite mer träning kommer det bli fler medaljer.

VBK var i helgen i Björnekulla och tävlingen "Nya Björnkampen". Vi hade 10 brottare med var av fyra kom hem med medaljer, två guld , ett silver och ett brons.

Lukas Issal gjorde debut i K29 kg och gick tre matcher med en vinst och två förluster. Han är en riktig "fighter" och gjorde tre bra matcher. Vi hade även två deltagare till i klassen genom Felix Söderström som även han geick tre matcher och vann en av dessa. Isak Johansson var dock inte riktigt nöjd efter två snöpliga förluster, det kommer dock fler tävlingar.

I K32 kg gick Calle Bergman två matcher och inkasserade två raka förluster och blev därmed utslagen i den tuffa konkurrensen.

Oliver Issal i K35 fick gå hela fem matcher varav han vann tre efter mycket bra brottning. Trots tre vinster så hamnade Oliver utanför pallen denna gången.

I P35 fick Ville Karlsson bara en match då de bara var två bottare i klassen, vilken han förlorade och fick därmed en silvermedalj ned sig hem.

Roligt att Kalle Odin var tillbaka på brottarmattan igen och vann en av sina tre matcher i P35 kg.

I P53 kg visade Axel Skillby våran nya stjärna att han kan slå kryss som bara den. Efter fem matcher med fyra vinster och en förlust slutade Axel på en fin tredjeplats.

Edvin Causevic i P66kg var riktigt på gång där han vann samtliga sina fyra matcher på ett övertygande sätt och tog därmed hem guldet i klassen.

Andra guldet för VBK togs i Fä 44 kg av Nora Svensson efter två vinster på lika många matcher.

Roligt med alla framgångar! Tack även föräldrar för allt stöd och gemenskap.

Lars Johansson Anton Hjelm och Henrik Svensson