Fem medaljer i Ore´s säsongstart!

VBK var i helgen i Vinslöv på Ore´s säsongsstartstävling, där vi deltog med sex killar och en tjej.

VBK kammade sammanlagt hem fem medaljer, två guld, två silver och ett brons. Gulden bärgades av Tuva Bäck i Fly 42 kg och Linus Åhlander i K 53 kg som besegrade klubbkamraten David Jacobsson som därmed fick ett silver. VBK:s andra silver togs av Isak Johansson i K 32 kg och i samma vikt tog Ruben Stråkeved brons.

K32 kg.
Fyra VBK-killar i klassen. Silver till Isak Johansson efter fyra klara segrar i poolen och förlust i finalen. Ruben Stråkeved och Lukas Issal gjorde upp om bronset och där segrade Ruben med 16-8. Ante Karlsson fick en tuff dag och det blev förlust mot ettan och trean i klassen.

K53 kg.
Linus Åhlander och David Jacobsson var ensamma i klassen, så det blev final direkt. David fick en bra koppling tidigt i matchen och var nära att få Linus på fall. Linus lyckades kämpa sig ur greppet och kunde sedan vända matchen till fallseger.

Fly42 kg.
Guld till Tuva Bäck efter två klara fallsegrar.

Mathias Carlsson