Ett silver på Öresundsträffen!

Värnamo BK tog hem en medalj på Öresundsträffen den gångna helgen som är en av Sveriges största tävling med 614 deltagare från femolika nationer.

I knatte 32 kg hade Värnamo inte mindre än tre killar på plats som krigade på bra och visade på riktig härlig brottarglädje. Denna grupp samlade hela 29 deltagare. För våra killar det blev det tre vinster samt två förluster för Ruben Stråkeved och Ante Karlsson samt två vinster och två förluster för Lucas Issal.

Våra tre killar i pojk och ungdom gjorde starka insatser men som denna gång inte räckte till utan det blev två förluster vardera för Kalle Odin i P66 och Axel Skillby och Joakim Salomonsson i U63.

På flicksidan hade vi Tuva Bäck med i FY42 som mötte blivande brons och silvermedaljörerna redan i polen så tyvärr ingen vinst denna gång.

Klubbens medalj togs hem av Elias Kenneryd som valde att gå upp i J23-klassen till denna klass då han är sistaårsungdom. Det blev tre segrar för Elias som brottades på bra och i sista matchen mötte han Billy Rääf från Sandviken som efter en tät match blev för svår och slutade 3-0 till Billy. Det blev ett snyggt silver till Elias som avslutning på denna helg.

Ett stort tack till våra ledare/coacher för denna helg.

Fullständiga resultat finner ni här!

Bo Kenneryd