Medaljregn på Smålandscupen!

Värnamo BK stod som värd för säsongens andra Smålandscup som avgjordes i idrottshallen på Tinas Ö.

VBK kom till start med 11 brottare vara av 10 killar och en tjej. Det blev hela tre guld, fyra silver och tre brons.

Knatte A:
Det var tävlingsdebut för Casper Bergman och det blev vinst redan i första matchen. En match med högt tempo och många poäng! Matchen slutade 16-10 till Casper, så våra domare Anton och Sara Hjelm fick en rivstart på dagen! I andra matchen blev det fallförlust. Tredje matchen var lika poängrik som den första, men slutade med en knapp poängförlust 12-13. Brons till Casper i premiären och med lite mer teknikträning så kommer det bli riktigt bra.

Knatte C:
Lukas Issal
inledde sin första match för dagen med ett par snygga kast, men åkte sedan på en snöplig fallförlust. I andra matchen blev det en klar seger på teknisk överlägsenhet. Silver till Lukas!

Knatte D:
Samuel Rantamäki var lite nervös innan tävlingen startade, men när den väl var igång så inledde han helt respektlöst med en fallseger. Calle Bergman borde vunnit sin första, men fastnade och åkte på fall. I andra matchen möttes Samuel och Calle, men efter att grabbarna skallat ihop olyckligt fick Calle bryta matchen. Guld till Samuel och Brons till Calle.

Knatte E:
Storebror Oliver Rantamäki inledde även han med fallvinst. Klubbkompisen David Jacobsson gjorde nu sin andra tävling. Kämpade på bra i första matchen men tävlingsorutinen gör att det blir fallförlust. I andra matchen möts klubbkompisarna och Oliver vinner på fall. I tredje matchen förlorar båda på sina matcher. Silver till Oliver och en fjärdeplats för David.

Knatte F:
Linus Åhlander Inledde med en fallförlust. I andra matchen mötte han klubbkompisen Muhammed El Nagar. Matchen är jämn, men Muhammed går segrande ur varje situation och vinner till slut med 10-0 i poäng. Muhammeds andra match blir spännande, men en stark vilja hos Muhammed resulterar till slut i fallseger. Guld till Muhammed och brons till Linus.

Pojk A:
Klar fallseger för Oliver Issal i första matchen. I andra matchen bjuder Oliver på tre fyra riktigt fina kast, men William Uleskog från BK Enig tar sig loss varje gång. Till slut fastnar Oliver och åker på fall. Silver till Oliver.

Pojk C:
Pontus Svensson har endast en motståndare och de möts i ”bäst av tre”. Det blir två raka förluster och silver till Pontus.

Flickor A:
Elma Rantamäki är vår enda tjej för dagen och dessutom minst, men vilken kämpe!! Första matchen slutar med fallseger. I andra matchen så rullar poängen på rejält. Elma leder i princip hela matchen, men mot slutet kommer Linnea Almqvist från Huskvarna AIK ikapp och vinner matchen på 16-16!! I tredje matchen har Elma samlat nya krafter och vinner på fall. Efter som tjejerna slog varandra och Elma endast har en poängförlust så vinner hon klassen!

Mathias Carlsson