Medaljer till alla sju vid sista Smålandscupen!

Växjö stod som värd för sista Smålandscupen för säsongen och drygt fyrtio brottare ställde upp.

Vi hade sju brottare och alla kunde åka hem med medalj när tävlingarna var slut. Medaljskörden betod utav följande valörer två guld, två silver och tre brons.

K26. Guld till Lukas Issal efter två stabila fallsegrar.

K27. Här skulle de varit tre i klassen, men killen från Husqvarna var tyvärr magsjuk. Därmed var det bara Ruben Stråkeved och Felix Söderström kvar i klassen och vi beslutade att de skulle få mötas i tre matcher. Matchträning är nyttigt! De två första matcherna var jämna och tuffa, men det slutade med fallseger för Ruben i båda. I tredje matchen var nog krafterna slut för Felix, så det blev en snabb seger för Ruben.

K30. Silver till Isak Johansson efter två vinster och en förlust. Här gick bronset till Calle Bergman efter en vinst och två förluster.

K35. Brons till Oliver Issal, efter två vinster och två förluster. Det borde blivit minst en vinst till för Oliver, som skickade iväg sin motståndare på en snygg mara, men blev överrullad och åkte sen på fall.

K38. Största glädjeämnet för dagen var Vilgot Halvarson, som gjorde tävlingsdebut. En nervös Vilgot inledde med solklar vinst på teknisk överlägsenhet. I andra matchen mötte han en betydligt stabilare motståndare och det blev en snabb fallförlust. I tredje matchen syntes orutinen tydligt och trots rejält kämpande från Vilgot så blev det förlust, men brons i första tävlingen är klart godkänt!

/  Mathias Carlsson