Flera medaljer i Tranås!

Elva Värnamo brottare kom till start vid säsongens andra Smålandscup i Tranås.

Vid säsongens andra Smålands Cup belv det flera medaljer till VBK och inte mindre än fem guld. Första gudet bärgades av Nora Svensson i Fly 32 kg gernom två stabila fallsegrar mot systrarna Clara och Amelia Varrichio från Ljungby.

K 26  Emil Johansson kämpade bra i sina två inledande matcher mot Isa Bedigov Kalmar och Nils Johansson Ljungby men fick se sig besegrad men tog mod till sig och avslutar med fallseger mot Oliver Elnå Kalmar och slutar trea.

K 28 VBK killarna Ville Karlsson och Edvin Ericsson möts i första matchen där Ville vinner på fall. Ville fortsätter med bra brottning  och besegrar sedan både Rasmus Elnå Kalmar och Johan Kenneryd Ljungby och tar guld. Edvin förlorar mot Johan men avslutar att besegra Rasmus med teknisk överlägsenhet och tar brons.

K 30 Carl Bergkvist besegrar Hugo Elnå Kalmar och Said Avdi Abbas Tranås på fall och tar guld.

K 31 Gustav Johansson besegrar i första omgången klubbkompisen Felix Petersson på fall , han fallbesegrar sedan Arvid Rosèn Tranås och bärgar guldet. Felix går sedan en mycket tuff match mot Arvid där han efter tre perioder vinner på poäng och tar silver.

K 33 Hannes Adolfsson inleder med fallseger mot Per Månsson Oskarshamn medan Julius Hansen fallbesegrar Rasmus Andersson Tranås. I andra omgången ställs klubbkompisarna mot varandra där Hannes till slut vinner på fall. Båda avslutar med var sin fallseger och Hannes tar guld och Julius silver.

K 40 Lowe Petersson förlorar på fall mot Giovanni Hanna Tranås och Alfred Steen Ljungby och slutar trea.

K 50 Hugo Soininen inleder med att stå för dagens vändning  då han mot Imer Kozhani förlorar första perioden med 6-0  i andra perioden ligger han under innan han hämtar upp underläget och vinner med 8-7 för att avsluta matchen med 9-0 i tredje. I andra rundan fallbesegrar han Mikael Gustavsson Kalmar men i tredje blir Samuel Eliasson Ljungby för svår och Hugo förlorar på fall och slutar tvåa.

Henrik Bergkvist