Flera medaljer i Tranås!

Det blev en hel del medaljer vid Smålandscupen i Tranås för våra tretton brottare!

Eftersom arrangerande klubb delar in brottarna i klasser om max fyra brottare, så benämner man inte klasserna efter vikt utan varje klass får en bokstav.

Knatte A:

Guld till Isak Johansson efter tre övertygande vinster. Misstänker att det tjuvtränas en del fristil på Furulund! ;-) Brons till Felix Söderström efter en vinst och två förluster.

Knatte B:

Ingen medalj till Kalle Bergman idag. Han kämpade på, men det blev tre förluster i klassen. Kunde ha blivit ett brons, för det var nära vinst i en av matcherna.

Knatte C:

Brons till Oliver Issal efter en vinst och två förluster.

Knatte D:

Guld till Ville Karlsson efter tre solklara vinster.

Knatte E:

Guld till Albert Green som brottades stabilt i alla tre matcherna. Silver till Oliver Rantamäki, som bara förlorade mot klubbkompisen Albert. I första matchen bjöd Oliver på en riktig rysare till match och vann på poäng i tredje perioden.

Knatte H:

Calle Odin tog hem guldet efter tre fallvinster, men en av matcherna var en riktig publikmatch innan Calle kunde vinna på fall.

Knatte I:

Ingen vinst för Pontus Svensson, men ändå ett brons eftersom de var tre i klassen.

Knatte J:

Silver till William Björk efter en vinst och en förlust.

Knatte K:

Guld till Hugo Soininen efter en snabb fallvinst mot enda motståndaren.

Knatte L:

Arrangören hade missat att få med Gustav Björk i en av klasserna. Det var bara att jaga fatt i två motståndare och sätta ihop en improviserad klass som döptes till Knatte L. Frågade Gustav innan matchen ifall han klurat ut nått grepp han skulle ta. ”Jag ska ta mitt Specialgrepp”, sa Gustav. Det visade sig att specialgreppet var ett nacksving och det fungerade alldeles utmärkt. Fallvinst direkt! I andra matchen mötte han en kille som var huvudet längre än och som log självsäkert (tänkte nog att den här lille skiten tar jag lätt). Matchen hinner inte mer än starta förrän Gustav plockar fram Specialgreppet igen! Ny fallvinst och Guld till Gustav!

Flickor A:

Jennifer Svensson var vår enda tjej för dagen och det blev ett silver efter förlust i enda matchen.

Riktigt skoj att se hur alla våra brottare kämpar på mattan!

Nästa Smålandscup blir 1/12 i Värnamo!

Mathias Carlsson