Flera medaljer i Tranås!

Det blev en hel del medaljer vid Smålandscupen i Tranås för våra femton brottare!

Säsongens första Smålandscup gick i Tranås i lördags.Av 39 brottare var 15 från VBK, så det var fullt ös hela tiden!

Knatte A:

Tävlingen drog igång i lättaste klassen, med två VBK-klubbkompisar.

Ante Karlsson och Ruben Stråkeved gick en jämn och spännande match, som Ruben till slut vann med 10-9.

Därefter blev det förluster i de två efterföljande matcherna, så Ruben knep bronset och Ante blev fyra.

Knatte B:

Så var det dags för klubbkompismöte igen. Isak Johansson vann över Ruben Gustavsson.

Sen förlorade de mot tredje killen i klassen. Silver till Isak och brons till Ruben.

Knatte C:

Kalle Bergman började bra med fallseger, men sedan blev det två förluster. Brons till Kalle.

Knatte D:

Gustav Björk stötte på svåraste motståndaren redan i första matchen. Kämpade på bra, men fick inte riktigt till kasten så det blev förlust. I andra och tredje matchen blev det dock fallvinster.

Theo Johansson var med i samma klass och kämpade på, men det blev förlust i alla tre matcherna. Silver till Gustav och en fjärdeplats till Theo.

Knatte E:

Silver till Emil Johansson, efter en vinst och en förlust.

Knatte F:

Ville Karlsson var inte riktigt med när första matchen drog igång, så där kom enda förlusten.

I andra och tredje var han betydligt mer på hugget och det blev fallvinster i båda.

Silver till Ville.

Knatte G:

Linus Åhlander kämpade på bra, men det blev tre förluster och en fjärdeplats idag.

Knatte H:
Även Alexander Anderberg fick nöja sig med en fjärdeplats efter tre förluster.

Knatte I:

Kalle Odin åkte på en snabb fallförlust i första matchen, men i andra blev det fallvinst.

Silver till Kalle.

Knatte J:

Dagens enda guld fixade William Björk, efter två övertygande fallsegrar.

Den ena mot klubbkompisen Pontus Svensson. Pontus fick nöja sig med ett brons, efter förlust i sin andra match.

Flickor:

Klubbens enda tjej för dagen, Jennifer Svensson, kämpade bra men lyckades inte vinna någon av sina båda matcher. Brons till Jennifer.

Så var säsongsstarten avklarad för de yngre. Det blev ”bara” ett guld idag, bland annat beroende på några lite enklare missar. De ska vi titta på till nästa Smålandscup som går i Värnamo 30/11.

Ändå positivt att se hur alla kämpar och strider i matcherna.

Fullständig prislista här!

Mathias Carlsson