Sju medaljer i Osby!

Värnamo brottarklubb åkte på lördagen med sju brottare till Osby och Snapphanecupen.

Samtliga lyckades ta hem varsin medalj. Fem guld, ett silver och ett brons. Samtliga brottare gjorde riktigt bra matcher vilket lovar gott inför hemma tävlingen nu till helgen.

Ester Issal gick i WW9 24 kg. Ester gör sin tävlings debut och får med sig ett silver hem.

Lukas Issal gick i GR14  44 kg. Bra brottning utan att tappa ett enda poäng och blev belönad med ett guld.

Ruben Stråkeved gick i GR14 48 kg. Fyra matcher där Ruben dominerade i samtliga, guld till Ruben.

Linus Åhlander gick i GR14 62 kg. Tuffa matcher där Linus kämpade på bra och fick med sig ett brons.

Isak Johansson gick i GR 17 48 kg.  Isak gör tre bra matcher och fick åka hem med guld.

Oliver Issal gick i GR17 55 kg. Tufft motstånd i fyra matcher men Oliver lyckades vinna alla och blev även han belönad med ett guld.

Denny Chjan gick i GR17 65 kg. 3 matcher och vinst i alla, guld även till Denny.

Tränare för dagen var Lasse och Emil.

.//Mathias Åhlander