Nora tvåa på Soft Touch Open!

Värnamo Brottarklubb kom till start med tre brottare vid årets upplaga av Soft Touch Open i Göteborg. Bäst lyckades Nora Svensson som knep silvermedaljen i Fl ä 44 kg.

Axel Skillby kom på en nionde plats bland 26 deltagare i P 53 kg. Han inledde med två raka segrar och en förlust under lördagen, tyvärr tog det roliga slut för Axel på söndagen då han inkasserade en andra förlust och var därmed utslagen i klassen. Axel brottades dock mycket bra och fick stryk mot för dagen bättre killar.

VBK:s tredje deltagare var Edvin Causevic i P 66 kg som han kom på en hedrande sjunde plats bland 14 deltagare. Även Edvin inledde turneringen med två vinster innan det på söndagen blev två förluster och respass ur turneringen.

Nora Svensson gick fram till final genom idel segrar fyra under lördagen och seger i söndagens poolfinal. I finalen tog dock segertåget slut då hon förlorade på fall och tog därmed hem silvret i klassen bland 18 deltagare.