Soft Touch Open!

Värnamo Brottarklubb kom till start med fem brottare vid årets upplaga av Soft Touch Open i Göteborg.

Soft Touch Open, en av Europas största brottartävlingar hade samlat ca: 580 deltagare. Brottare från Sverige, Norge, Danmark, Estland och Vitryssland skulle göra upp om medaljerna.

I pojk 32 kg med 23 deltagare där hade vi tre brottare som skulle kämpa och gjorde det mycket bra .Isak Johansson gick fem matcher och vann tre slutade på en sjätte plats. Ruben Stråkeved gick fyra matcher och vann två han slutade på en åttonde plats. Ante Karlsson gick tre matcher med en vinst och två förluster som facit och slutade på en tolfte plats.

I pojk 66kg med 11 deltagare hade vi Kalle Odin som gick fyra matcher med två segrar och slutade på en femte plats.

I ungdom 63kg med 33 deltagare deltog Joakim Salomonsson från VBK och han gick tre matcher varav en vinst, vilket resulterade till en nittonde plats.

Mycket bra kämpat av alla och framtiden ser lovande ut! Tack även till Ludvig Johansson och Pontus Hägg som kom upp och coachade och peppade grabbarna.

Tränarna Lars och Joakim