VBK tog 5 medaljer i Tranås!

Sommenkrysset i Tranås fick bli sista tävlingen för säsongen.

Tyvärr var det lite tunt med deltagare i en del klasser, så några av våra brottare fick stanna hemma.

Sammantaget blev det ändå fyra guld och ett silver för våra åtta brottare! Vår enda tjej för dagen, Nora Svensson i F/y32, tog hem

ännu en guldmedalj! Första matchen blev ganska jämn, men Nora vann ändå övertygande med 2-0.Den andra matchen slutade med en snabb fallseger.

I K32 hade vi ”bara” två killar den här gången. Calle Bergkvist vann första matchen på fall, men sen blev det tyvärr två raka förluster.Bättre gick det för Julius Hansen som var i andra poolen. Tre fallvinster och en poängvinst i poolen innan det var dags för final. Där bröts segersviten och det blev poängförlust med 2-0. Kanontävling av Julius ändå och en silvermedalj.

I K35 blev det match om bronset för Hannes Adolfsson, efter en vinst och en förlust i poolen.

I bronsmatchen var motståndet för tufft den här gången, så Hannes blev utan medalj.

Edvin Causevic brottas stabilare för varje tävling och radade upp fyra fallvinster och kunde kvittera ut ännu en guldmedalj i K42. Även Vincent Hägg åkte hem med ett guld. Detta efter fyra övertygande segrar i P38.

Pontus Adolfsson fick en kämpig start på tävlingsdagen när han ställdes mot slutliga klassegraren Rickard Persson från Kinna. Tyvärr blev det även förlust i andra matchen.

Sista guldet fixade Jesper Hansen i P66. Först två fallvinster. I sista matchen blev det lite tuffare motstånd. Pga det lite klena deltagandet så tilläts en kille gå ned en klass, till P66. Det stoppade dock inte Jesper från ännu en fallvinst!

Nu återstår bara Soft Touch och SM för några av våra brottare och vi håller tummarna för att det går bra där!

/ Mathias