En medalj av varje valör i Tranås!

Sommenkrysset i Tranås fick bli sista tävlingen för säsongen för de allra minsta. VBK ställde upp med fem brottare.

Sammantaget blev det  ett guld och ett silver och ett brons. Guld blev det till Oskar Hjelm i senior 96 kg.I första matchen bjöd han sin motståndare på en rejäl flygtur med ett snyggt omvänt livtag, som gav fem poäng.

I andra perioden låg han stabilt på mattan och släppte inget poäng. Seger i andra matchen också efter stabil parterrbrottning. Silver till Isak Johansson i K24 kg. Första matchen blev en riktig rysare och den slutade med periodseger 2-1 till Isak. I andra matchen var krafterna slut och det blev fallförlust. I K29 kg Blev det två raka förluster för Oliver Issal och Ville Karlsson. Ville var dock mycket nära att vinna båda sina förlustmatcher. En vinst och två förluster för Albert Green i K32 kg. Albert kämpade tappert, men det märktes att det saknades en del tävlingsrutin. Brons till storebror Oskar Green i K38 kg. Även Oskar saknar en del rutin som tävlandet ger och det hade lika väl kunnat sluta med vinst i båda matcherna. Trots två förluster, så blev det dock ett brons.

/ Mathias