Sju medaljer i Tranås!

Sommenkrysset i Tranås fick bli sista tävlingen för säsongen för de allra minsta. VBK ställde upp med 13brottare.

Sammantaget blev det  sju medaljer. Guld blev det till Henrik Nilsson senior 66 kg. "Henke" radade upp tre fallsegrar och tog ett guld med sig hem.

I Senior 98 kg vann Oskar Hjelm  två matcher och förlorade en, det räckte till en silvermedalj. I Fy 35kg vann Tuva Bäck en match och förlorade två detta räckte till en bronsmedalj.  Nora Svensson I Fä 37kg fick en match och den vann hon på fall, guld till Nora

Isak Johansson tog silver efter två segrar och en förlust i Kn 26 kg. D
är deltog också Felix Söderström som tog brons efter två förluster och en seger.I P 66 kg tog Edvin Causevic brons efter två förluster och i P 47kg slutade Axel Skillby på en fjäfdeplats efter två förluster och två segrar. Värt att påpeka är att Axel  i en av matcherna stod Axel för tävlingens snyggaste kryss!

K 32kg Ville Karlsson slutade på en fjärde plats efter tre segrar och två förluster Här deltog också Oliver Isaal som  blev utslagen efter två förluster P42kg Joakim Salomonsson vägde lite lätt fick två förluster och var därmed utslagen K 35kg Oliver Rantamäki gick tre matcher två förluster och en seger K29kg Calle Bergman blev utslagen efter två förluster.

/ Henrik Svensson