Elias resultat från U-EM!

Elias Kenneryd från Värnamo BK fick återigen dra på sig landslagsdressen då han i helgen representerade Sverige i 100 kilos klassen i grek-romersk stil vid Ungdoms EM i Stockholm.

Elias började turneringen strålande med en övertygande seger i sin inledande match mot en georgier där han direkt tog kommandot och tog ledningen med 2-0. Georgien kontrade dock och hade ledningen med 4-2 innan Elias återigen tog kommandot och ledde med 6-4 i paus. I andra perioden drygade han ut sin ledning och vann med 11-4. Tyvärr tog det roliga slut i den andra matchen där han stötte på en mycket svårbrottad ukrainare. Elias kom inte riktigt in på ukrainaren som

kunde manövrera ut Elias genom att "knuffa" honom utanför mattan och plocka poäng på en nedragning. Elias var den som var mesta aktiv och fick sin motståndre varnad för passivitet två gånger. Han gjorde ett tappert försök den sista minuten och chansade lite grann, vilket inte gick hem och ukrainaren kunde plocka ytterligar två poäng och matchen slutade 6-2 till ukrainaren.

Det blev tyvärr inget återkval för Elias då ukrainaren sedan föll i kvartsfinalen och därmed inte togs sig till final. Elias slutliga placering blev därmed en nionde plats av 24 deltagare i klassen.

//Stefan Gustavsson