USM-silver till Isak!

VBK kom till start med tre brottare vid helgens USM och alla gjorde bra ifrån sig.

Bäst lyckades Isak Johannson som dock fick se sig besegrad i två raka matcher i grekisk-romerskstil, men tog gruvlig revansch i fristilen då han brottades stabilt och avancerade till final. Där tog det dock stopp och han fick med sig en silvermedalj hem. Stort GRATTIS Isak!

Lukas Issal gjorde sitt första USM då han är sista
års pojk. Lukas brottades bra utan respekt för sina äldre motståndare och vann en match i grekisk-romerskstil 55kg innan det blev respass i tredje omgången. Lukas deltog även i fristilen där blev det dock inga vinster, men mycket starkt jobbat av Lukas och fortsätter han att utvecklas som han gör nu så kommer SM-medaljerna i framtiden. Ruben har även han framtiden för sig. Han stötte på tufft motstånd och mötte blivande finalisten i första omgången och föll på poäng. Ruben repade sig dock och vann sin andra match på ett övertygande sätt med poängen 11 – 5. I tredjeomgången stötte han på ytterligare en medaljfavorit och förlorade på poäng. Även Ruben har framtiden för sig då han är ungdom två år till!

Tränare var Lars Johansson och Mathias Carlsson.

Fullständiga resultatlistor finner ni här!

.//Stefan Gustavsson