Flera medaljer på hemmaplan!

VBK ställde upp med 18 st brottare vid årets andra Smålandscup och det var full fart under dagen i Tinas Ö:s idrottshall.

Under lördagen var det dags för flera av våra yngsta brottare och några utav våra lite äldre att visa upp sig på hemmaplan.  Alla skötte sig mycket bra och det blev flera medaljer till VBK.

Knatte A:

Guld till Isak Johansson efter tre raka fallvinster. Silver till Felix Söderström efter två vinster och en förlust. Matchen om silvret gick mot klubbkompisen Kalle Bergman och det blev en svängig match med mycket poäng. Domarna Peter och Sive hade fullt upp! Till slut vann Felix med 2-1 i perioder. Brons till Kalle Bergman efter en vinst och två förluster.

Knatte B:

Silver till Oliver Issal efter två vinster och en förlust.

Knatte C:

Silver till Emil Johansson efter två vinster och en förlust.

Knatte D:

Guld till Gustav Björk efter två vinster. Gustav gick även en extramatch mot en tjej från Ljungby, där han vann på fall. Brons till Adam Barrefjord efter två förluster.

Knatte E:

Silver till Ville Karlsson efter två vinster och en förlust.

Knatte F:

Silver till Albert Green efter två vinster och en förlust. Brons till Oliver Rantamäki efter en vinst och två förluster.

Knatte J:

Guld till Oskar Green efter två vinster. Den ena mot klubbkompisen Julius Hansen. Matchen var jämn, men slutade ändå med fallvinst för Oskar. Även den andra matchen blev kämpig för Oskar, som till slut vann med 2-1 i perioder. Silver till Julius Hansen efter en vinst och en förlust.

Knatte L:

Brons till Pontus Svensson efter två förluster.

Knatte M:

Theo Petersson fick silver efter förlust i sin enda match.

Knatte N:

Silver till William Björk efter en vinst och en förlust.

Knatte O:

Guld till Hugo Soininen efter vinster mot två killar från Kalmar.

Flickor B:

Silver till Tuva Bäck efter en vinst och en förlust.

Vi hade även en gästbrottare från Alebrottarna. Malcolm Hellman, kusin till bröderna Green.

Malcolm tog silver i Knatte I efter två vinster och en förlust.

Härligt med så många brottare från VBK och då kan även tilläggas att de kunde varit betydligt fler, för några var sjuka eller bortresta.Skoj med alla föräldrar, syskon och andra anhöriga på plats och de bjöds på många jämna och svängiga matcher! Stor eloge till våra egna domare Peter Gustavsson och Sive Hansson som körde på utan avbrott.

/  Mathias Carlsson