Flera medaljer på hemmaplan!

VBK ställde upp med 15 st brottare vid årets andra Smålandscup och det var full fart under dagen i Värnamo sporthall.

Under lördagen var det dags för flera av våra yngsta brottare och några utav våra lite äldre att visa upp sig på hemmaplan.  Alla skötte sig mycket bra och det blev flera medaljer till VBK.

Av 43 deltagande brottare var femton från VBK, så det fullt upp för oss tränare. Stort tack till Nora som hjälpte till med att coachningen.

Knatte A:

Lättaste knatteklassen var också dagens getingbo. Tre brottare slog varandra och guldet gick till slut till Ante Karlsson efter tre vinster och en poängförlust. Trots att Ruben Stråkeved poängbesegrade Ante i sista matchen, så fick han nöja sig med ett brons. Även han hade tre segrar och en förlust. Förlusten kom mot Leo från Huskvarna, där han förlorade på teknisk överlägsenhet. Liam Pham blev fyra i klassen efter en fallvinst och tre förluster.

Knatte C:

Silver till Calle Bergman efter tre vinster och en förlust. En av vinsterna kom efter att han låg under med 8-0, men han utnyttjade ett läge han fick och kunde vinna matchen på fall.

Knatte D:

Silver till Isak Johansson som gått upp en klass och fick kämpa rejält mot lite tyngre motståndare. Han vann två matcher och förlorade en. Bronset gick till Oliver Rantamäki som vann en av sina tre matcher.

Knatte E:

Guld till Oliver Issal efter tre övertygande segrar. Här deltog även Gustav Björk, men han klev av efter sin första match.

Knatte F:

Guld även till vår andra Oliver. Oliver Rantamäki, som inledde med en riktig rysare. Det slutade med poängseger 17-14 för Oliver efter att han legat under i stora delar av matchen. Därefter blev det ytterligare två vinster innan guldet var säkrat.

Linus Åhlander kämpade tappert i klassen, men lyckades inte vinna nån match idag.

Flickor A:

Lättaste tjejklassen var ett klubbmästerskap med tre VBK-tjejer. Här vann Sally Johansson efter två underhållande matcher. Silvret gick till Elma Rantamäki och bronset till Tove Johansson

Flickor B:

Silver till Tuva Bäck efter tre vinster och en förlust.

Jennifer Svensson var vår andra tjej i klassen och hon fick utgå efter sin första match.

Tävlingarna flöt på bra och det är skoj å se allas engagemang.

Nämnas bör att vi förutom Peter Gustavsson (domaransvarig) även har tre nya "Lightdomare" i klubben iform av Michaela Issal, Sara Hjelm och Lina Gustavsson var av de två sistnämnda satt som poängdomare i dag.  Stort tack till föräldrar, syskon och alla övriga i klubben!

/  Mathias Carlsson