Tre guld och ett brons i Falkenberg!

I helgen åkte Värnamo Brottarklubb med fyra grabbar till Falkenberg för att delta i Västkustträffen.

Sammanlagt kom 110 brottare till start från 20 klubbar. Individuellt var det härliga kämpainsatser som gav ett strålande bra resultat iform av fyra medaljer, tre guld och ett brons. Mycket bra jobbat av samtliga brottare och tränare.

Guld till Oliver Issal i GR17 55kg efter två vunna matcher, Oliver brottades stabilt i båda matcherna och har verkligen  tagit stora kliv senaste tiden.

Ruben Stråkeved GR48kg tog även han guld efter fyra övertygade matcher, Ruben vann samtliga matcher på teknisk överlägsenhet och fallseger.

Linus Åhlander tog en bronspeng efter en vunnen riktig kämpamatch, Linus hade inte marginalerna med sig i förlustmatcherna denna gång men han kommer igen nästa tävling.

Lukas Issal GR44kg tog även han guld, Lukas var säkerheten själv i   första matchen men hade en hård batalj i finalen men vann ett välförtjänt guld

/////Joakim johansson