Flera guld i Falkenberg!

Totalt kom 132 brottare till start och Värnamo deltog med fem brottare som plockade hem fyra medaljer, tre guld, ett brons och en femteplats.

Nora Svensson tog hem guldet i Fly 35 kg efter tre segrar.Hon vann en tuff första match på poäng där hon vände i slutet av perioderna och efter kom det två säkra fallsegrar.

Vincent Hägg i P 42 kg vann klassen efter fyra raka segrar utan att vara hotad i någon match.Säker och stabil brottning av lillbiffen.

Jesper Hansen P 66 kg vann två matcher i poolen på fall. I finalen tog Jesper hand om taktpinnen direkt och lade motståndaren på rygg efter en minut.

Axel Skillby gjorde en stark insats i K 38 kg då han bommade vikten under med något hekto. Axel vann två matcher i poolen men förlorade mot en norrman som sedan vann klassen. Men i matchen om bronset slog han ett fint nacksving och vann på fall och därmed var tredjeplatsen klar.

Joakim "Kimmen" Salomonsson bommade även han vikten och fick gå klassen över (K 35 kg) Även "Kimmmen" gjorde en bra turnering och vann en match med bud på fler men vägde lite lätt i en del avgörande situationer och slutade på femte plats i klassen.

Mats Hjelm