Två silver och ett brons!

Värnamo BK: kom till start med sju brottare vid årets upplaga av Västkustträffen i Falkenberg.

Bäst lyckades Nora Svensson och Ruben Stråkeved som plockade hem varsin silvermedalj i sina viktklasser. Den tredje medaljen togs av Ante Karlsson i form av en bronsmedalj i samma viktklass som Ruben.

Isak Johansson fick respass efter två förluster i K29 kg. I K26 var vi hela tre stycken från VBK. Lukas Issal som fick möta Ruben Stråkeved i första, som blev en stenhård batalj, där Ruben drog det längsta strået. Därefter ytterligare en förlust, och så var dan över för Lukas. Ante Karlsson fick med sig bronset, efter två vinster och en förlust. Ante vann andra matchen efter en sanslös kämpar insats, där han låg under stort, men knaprade in och vann på fall. Silvret i denna klass, gick till en bestämd Ruben Stråkeved, efter tre vinster och en förlust.

Nora Svensson levererade i vanlig ordning! Ett silver efter tre vinster och en förlust.

I P42 kom Joakim Salomonsson fyra i klassen, efter otroligt bra brottning i de två första matcherna, där han verkligen tog för sig. Tyvärr räckte det inte hela vägen till medaljerna. Axel Skillby i P 53 fick en tuff start, med vinnaren i klassen i första. Men laddade om och vann de näst kommande två matcherna. I semin räckte det inte och det blev en fjärde plats.

Niklas Skillby