Fina insatser i Växjö!

Sammanlagt blev det tolv medaljer till VBK´s femton brottare och fem av dem var guld.

Vi var 15 brottare anmälda från Värnamo vilket kändes bra då det blir en härlig sammanhållning i gruppen och aldrig tråkigt när man väntar på sin egen match. Alla var duktiga att heja på sina kompisar.

Knatte A:

Guld till Isak Johansson efter tre fallvinster. Silver till Ruben Stråkved efter två fallvinster och en förlust. Ante Karlsson kämpade riktigt bra vann välförtjänt sin sista match.

Första gången jag såg Ruben och Ante brottas och jag blev riktigt imponerad av deras kämpaglöd! Vi har ett riktigt starkt gäng i de lättaste klasserna!

Knatte B:

Guld till Calle Bergman efter tre övertygande vinster. Calle har absolut tagit ett steg vidare i sin brottningsutveckling.

Knatte C:

Här hade Samuel Rantamäki tre tuffa motståndare. Efter förlust i de två första matcherna, så sjönk humöret en del. Vi lyckades dock få Samuel att tända till inför sista matchen och det blev fallseger efter en tät match. Brons till Samuel!

Knatte D:

Brons till Oliver Issal efter två förluster mot tufft motstånd. Oliver fastnade tidigt i båda matcherna, men med lite taktiksnack hemma i träningslokalen ska vi nog kunna få till betydligt jämnare matcher.

Knatte E:

Guld till Gustav Björk efter två fallvinster. Gustav låg lite illa till i en av matcherna, men lyckades ta sig ur situationen och vända matchen!

Knatte F:

Guld till Ville Karlsson efter fyra fallvinster. Ville var rejält taggad och även han utvecklat sin brottning. Silver till Emil Johansson efter tre fallvinster och endast förlust mot klubbkompisen Ville. Här slutade Alfons Wiltander femma i klassen.

Knatte G:

Tuffast motstånd för dagen hade nog Oliver Rantamäki. Fyra matcher blev det för Oliver, men tyvärr ingen vinst.

Knatte I:

Silver till William Björk efter tre vinster och endast förlust i inledningsmatchen. Här fastnade William i en tidig situation och det blev fall. Hade varit skoj om matchen kunde fått pågå lite längre, då tror jag absolut att det kunnat sluta med vinst för William.

Knatte K:

Tävlingsdebut för Alfred Mann. Alfred kämpade riktigt bra i sina båda matcher. Tog sig ur ett par riktigt tuffa lägen, men tyvärr blev det förlust i båda matcherna. Brons till Alfred. Med lite mer träning och teknik kommer han kunna bjuda rejält motstånd.

Tyvärr är det lite tunt på tjejsidan och våra båda tjejer fick bara en match var.

Flickor A:

Här tog Erna Johansson guld efter snabb fallvinst.

Flickor B:

Silver till Tuva Bäck efter en riktigt jämn match, som slutade med förlust efter 2-1 i perioder. Här var Tuva lite lättare än sin motståndare, men var ändå riktigt nära att vinna matchen.

Nästa tävling blir DM hemma i Värnamo 9/2 och därefter Finnvedscupen i Värnamo 16/2.

/  Mathias Carlsson