"Henke" 2:a på Veteran-SM!

I helgen avgjordes Veteran-SM i brottning i Upplands Väsby. Det är ett öppet SM där även utländska brottare får ställa upp.

Värnamo Brottarklubb representerades av Henrik ”Henke” Nilsson som gått upp till 69 kg - klassen. Henrik inledde mot dansken Jesper Schakow som besegrades

med klara poängsiffror. I andra matchen ställdes han mot Janne Välimäki från Väsby och vann även denna match med en klar poängseger. Henrik visade i dessa matcher att han både har utvecklats tekniskt och kan köra slut på motståndarna med bättre kondition. I finalmatchen mötte han den lite större fransmannen Cedrik Paul som vunnit Veteran-VM två gånger. Första perioden var ganska jämn med en knapp förlust med 0 – 1. I andra perioden blev Cedrik för svår och besegrade Henrik med 7 – 0.

Henrik slutade på en silverplats efter mycket bra brottning. Nu väntar Veteran-VM den 6 – 9 oktober i Polen.

/Håkan Holm