Fyra medaljer i Viskafors!

Värnamo brottarklubb åkte på lördagen med sex brottare till Viskafors och Viskaforscupen.

Följande gäng ställde upp från VBK: Ruben Stråkeved i K32, Isak Johansson P35 kg, Lukas Issal K 35 kg, Ville Karlsson och Oliver Issal P38 kg, samt Hamode El Nagar i K53 kg.

Ruben var först ut och efter ett snyggt kast vann han sin första match på fall efter ca 30 sek. Även sin andra matchen vann han på fall och var därmed klar för final. Väl där gjorde han en stadig insats och vann även den på fall och vann därmed guldet i klassen.

Sen var det Lukas tur som gått upp en viktklass till k 35kg. Han startade lite trevande och vann sin första match på poäng, för att i andra matchen visa var skåpet skulle stå med en snabb fallvinst efter 25 sek. Tredje och sista matchen blev en jämn kamp där Lukas till sist vann på poäng efter full tid. Guld även till Lukas.

Isak gjorde sin första tävling som pojk och det med ära! Han visade prov på fin teknik och en hel del kast och vann alla sina tre matcher, två med tekninsk överlägsenhet och en på fall. Ett välförtjänt guld även till Isak.

Hamode fick tyvärr bara en motståndare och gick mot honom i bäst av tre. Han kämpade väl men fick efter 1-1 i matcher se sig besegrad i den tredje.

Ville bjöd upp till hård fight i sina båda matcher men orkade inte riktigt hålla emot och vilket reulterade i två förluster. Även Oliver åkte på två förluster. Hans första match var en riktig rysare och slutade med en snöplig fallförlust efter ett misstag av Oliver.

Totalt hamnade Värnamo BK på en tredje plats i klubbtävlingen av 15 deltagande klubbar.

Bra jobbat till alla som var med och tävlade, grattis till medaljerna. Ett stort tack till coacherna Lasse och Mathias.

//Mikaela Issal