Fem medaljer i Viskafors!

Värnamo brottarklubb åkte på lördagen med sju brottare till Viskafors och Viskaforscupen. 127 brottare kom till start sammanlagt.

VBK lyckades ta hem fem medaljer, två guld, två silver och ett brons. Killarna gjorde mycket bra ifrån sig och VBK blev tredje bästa klubb. Dessutom blev Denny Chjan vald till turneringens bästa brottare.

Guld till Denny Chjan i pojk 52 kg och till Lukas Issal i knatte 35kg. Silver till Oliver Issal i pojk 41 kg och till Ruben Stråkeved i pojk 38 kg. Brons till Isak Johansson i pojk 38kg.

VBK hade med sig två nya brottare Erik Theorell i  ungdom 71 kg och Saeid Hoseini i ungdom 65 kg. Killarna tävlade för första gången och de kämpade jättebra även om det inte blev några vinster i debuten.

Dagen bjöd på många bra matcher där killarna visade upp fina kast och grepp.

//Charlotte Stråkeved