Fyra medaljer till VBK i Borås!

Värnamo Brottarklubb var i lördags på Knalleträffen i Borås. VBK kom till start med sju brottare i en tävling som lockat 195 invägda brottare.

Sammanlagt blev det tre guld och ett silver. Guld till Nora Svensson i Fly 35 kg efter två tuffa matcher som hon vann bägge efter mycket bra brottning. Dagens andra guld kom i P 42 kg genom Vincent Hägg som efter bra brottning.

Han vann tre matcher i poolen och finalen vann han enkelt på t-fall. Tredje guldet bärgades av Arvid Eskilson  i U76 kg som besegrade sina tre motståndare efter en serie av fina kast.

Pontus Adolfsson slutade på en andraplats P53 kg.Vann två matcher efter bra brottning,i finalen räckte han inte till men börjar växa in i klassen mycket bra.Lillebror Hannes K35kg vann en match men räckte sen inte till slutade trea i poolen.

Joakim Salomonsson P35 kg vann även han en match, hade sen en tuff lottning och även han blev trea i poolen. Axel Skillby P38 väger lite lätt än i vikten kämpade på bra men lyckades inte vinna någon match denna gång.

Mats Hjelm

Ps! Nästa Tävling blir DM som avgörs i sporthallen Värnamo 9/2 kl 11,00