VBK bästa klubb på DM!

Det blev åtta guld till VBK vid DM hemma i Sporthallen. Sportlov och sjukdomstider drog ned deltagarantalet till strax under sjuttio brottare.

När det gäller lagpriset på herrsidan så tog VBK hem det på 49 poäng före Kalmar på 30 poäng. På tjejsida fick vi dela lagpriset med Ljungby.

Fy35.
Nora Svensson var enda VBK-tjej för dagen och vann enkelt sin enda match.
Med sitt guld gjorde hon så klubben delade tjejlagpriset med Ljungby.
K29.
Ville Karlsson och Oliver Issal tävlingsdebuterade utanför Smålandscupen. Oliver fick en tuff tävlingsstart och fick möta klassegraren i första matchen och bronsmedaljören i andra. Han kämpade på bra, men vann ingen match idag.
Ville fick brottas om bronset efter två vinster och en förlust i poolen. Bronsmatchen började bra, men sedan fastnade Ville i ett nacksving och det blev fallförlust.
K35.
Guld till Hannes Adolfsson efter fyra stabila segrar. Brons till Julius Hansen efter två vinster och två förluster. Den ena mot klubbkompisen Hannes.
P35.
Guld till Joakim Salomonsson efter två klara segrar.
P38.
Guld till Axel Skillby efter fallseger mot enda motståndaren.
P42.
Även Vincent Hägg hade bara en motståndare för dagen. Fallseger och guld till Vincent.
P47.
Edvin Causevic inledde sin första match lite avvaktande och det tog ända till tredje perioden innan han plockade fram ett nacksving och kunde vinna på fall. Även andra matchen blev lite avvaktande, men slutade ändå med 2-0-seger för Edvin och guld.
P53.
Guld till Pontus efter seger mot enda motståndaren.
U63.
Silver till Jesper Hansen efter två klara fallsegrar och poängförlust i finalmatchen. Med lite mer bestämdhet i finalmatchen hade det mycket väl kunnat sluta med seger.
S74.
Dagens getingbo, med tre VBK-gubbar! Pontus Hägg inledde mot Christian Jonsson från Oskarshamn. Matchen blev en riktig rysare, där Pontus hade sekunderna på sin sida och vann med 2-1. Hans andra match blev lika jämn. Den här gången mot klubbkompisen Musthaq Ahmadi, som valt att gå upp från U till S. Även här blev det poängseger med 2-1 för Pontus. I finalen fick han möta Henrik Nilsson som vunnit sina båda matcher i andra poolen. Finalen vann Pontus med 2-0. Musthaq fick brottas om bronset efter 2-1-seger mot Christian. Bronset säkrade han efter en klar fallseger.
S84.
Arvid Eskilson fick kliva upp i S84, pga att det saknades motståndare i U. Det märktes att han vägde lätt i klassen, men han kämpade ändå på och det blev tre knappa förluster. Oskar Ekefäll knep silvret efter två vinster och en förlust. Oskar Hjelm tog brons efter två förluster och sedan vinst mot Arvid.

Nästa helg är det Finnvedscupen och då hoppas vi på betydligt fler deltagare!!

Mathias Carlsson