Medaljregn över VBK på DM!

Det blev många medaljer till VBK när DM avgjordes i Sunnerbohallen i Ljungby.

Värnamo BK kom till DM-tävlingen i Ljungby med 13st brottare och åkte hem med hela 11st medaljer, fem guld, fem silver och ett brons.

Fä 40kg

Nora Svensson gjorde debut i flickor äldre där hon fick en match som hon vann

på fall. För detta belönades hon med en guldmedalj.

Knatte26kg

Isak Johansson gick två matcher. Den första vann han på fall och den andra på

teknisk överlägsenhet. Guld till Isak.

Knatte 32kg

Här hade Värnamo två brottare, Oliver Issal och Ville Karlsson. Oliver förlorade sin första match på fall men kom tillbaka och vann de resterande två på fall, detta räckte till en silvermedalj. Ville förlorade sin första på poäng och de två andra matcherna på fall.

Knatte 47kg

Kalle Odin förlorade sin match på fall. Silvermedalj till Kalle då de endast var två stycken i hans viktklass.

Knatte53kg

William Björk radade upp två fallsegrar och en poängseger i sin klass. Guldmedalj till William.

Pojkar 42kg

Här hade Värnamo två brottare, Axel Skillby och Joakim Salomonsson. Axel radade upp tre segrar, två på fall och en teknisk överlägsenhet. För detta belönades Axel med en guldmedalj.

Joakim fick gå upp en viktklass och vägde lite för lätt idag, två fallförluster.

Pojkar 47kg

Vincent Hägg vann sina två matcher, en på fall och en på teknisk överlägsenhet. Guldmedalj till Vincent.

Pojkar 53kg

Edvin Causevic fick tre matcher, två fallsegrar och en förlust på poäng. Silvermedalj till Edvin.

Senior 66kg

Henrik Nilsson fick två matcher idag, en teknisk förlust och en fallseger. Silvermedalj till Henrik. Noteras bör att det var Ljungby Henrik gick sin första tävling 1979!! En imponerande lång karriär.

Senior 85kg

Oscar Hjelm belönades med en silvermedalj efter en poängseger och en poängförlust.

Senior 96-120kg

Mikael Karlsson fick tufft motstånd. Det blev två fallförluster. Mikael belönades med en Bronsmedalj.

Tränarna som coachade fram brottarna var Joakim Johansson och Jorma Eskilinen.

Henrik Svensson