Åtta medaljer i Finnvedscupen!

Många fina insatser av våra brottare i vår egen tävling Finvedscupen gav åtta medaljer och en andra plats i lagtävlingen samma poäng som vinnaren från Ljungby som båda samlade ihop 24 poäng.

Även att tävlingen tappade deltagare på grund av sjukdom och andra förhinder genomfördes 87 matcher på mattorna.

I pojk 38 kg tog Joakim Salomonsson guld. Axel Skillby tog silver i en jämn final i pojk 42 kg. Vincent Hägg vann sin klass övertygande efter tre fallvinster i pojk 47 kg. I pojk 53 kg tog Edvin Causevic silver efter förlust mot tävlingens bäste brottare.

Felix Söderström kämpade tappert i knatte 26 kg och tog ett brons med sig hem. I knatte 53 kg tog William Björk brons. I flickor äldre 44 kg vann Nora Svensson guld i en rafflande finalmatch.
Tuva Bäck fick silver i flickor yngre 32 kg.

Ur John och Nina Karlanders minnesfond … som grundades 2004 efter tsunamin då vi miste två lovande brottare och vänner – delades pris ut till dagens bästa pojk- och flickbrottare. Bästa kille blev Arvid Westlund från Hästveda. Bästa tjej blev Nora Svensson från Värnamo.

Ljungby Brottarklubb lyckades samla mest poäng under dagen och vann lagtävlingen med 24 poäng (samma poäng som Värnamo men med fler segrare).

Jonas Johansson