Sex medaljer i Finnvedscupen!

Många fina insatser av våra brottare i vår egen tävling Finnvedscupen gav sex medaljer och en tredje plats i lagtävlingen tätt efter Karlshamns BK och vinnaren BK Atle från Karlskrona.

Tävlingen hade i år samlat 107 invägda brottare och under dagen genomfördes ca: 170 matcher på de två mattorna i Sporthallen.

Guld blev det till båda våra deltagare i tjej-klasserna F/y 35 kg Tuva Bäck och F/ä 44 kg Nora Svensson. Silver blev det till Ruben Stråkeved Knatte 26 kg och Edvin Causevic som för dagen gått upp en ålderskategori och tävlade i Ungdom 69 kg. Brons till Isac Johansson Knatte 29 kg och Ante Karlsson Knatte 26 kg.

Ur John och Nina Karlanders minnesfond - som grundades 2004 efter tsunamin då vi miste två lovande brottare och vänner – delades pris ut till dagens bästa pojk- och flickbrottare. Bästa kille blev Hamza Sertcanli från Huddinge BK. Bästa tjej blev Nora Svensson från Värnamo.

Resultatlista!