Nora mästare i Helsingborg!

Öresundträffen som är en tvådagarstävling hade lockat 533 brottare från hela landet. Även deltagare ifrån Norge, Danmark, Tyskland och Frankrike. Värnamo brottarklubb ställde upp med 7st deltagare. Bäst gick det för Nora som vann Fy 38kg och dessutom blev utsedd till bästa Fy (flickor yngre) brottare..

Nora vann sin första match ganska enkelt. I sin andra match, som också var en ren semifinal fick hon slita desto mera, men Nora var bestämd och

vann även den. I finalen var det ingen tvekan om vem som ville vinna mest, Nora vann ganska enkelt med en fallseger.

Joakim Salomonsson P35 kg och Arvid Eskilsson U85 kg slutade på snöpliga fjärdeplatser. Joakim vann en match i sin pool, innan han i semin förlorade mot blivande klass segraren. Brons matchen blev tyvärr en fall förlust för Kimmen. Arvid inledde med en vinst och i sin andra match blev det förlust mot en fransman. Arvid skadade sig i sin första match och valde efter andra matchen att kliva av tävlingen, men det räckte till en fjärde plats.

Pontus Adolfsson P66 kg slutade på en femte plats, efter en vinst och två förluster i sin pool. I matchen om femte plats var Pontus het och vann enkelt.

Axel Skillby P42 kg hade inte flyt denna gång och blev utslagen efter två förluster. Vincent Hägg P47 kg och Hannes Adolfsson K38 kg vann varsin match men blev sedan utslagna.

Nu ser vi framåt mot Lilla Mälarcupen i Västerås som går första helgen i november.

Joakim Johansson