"Henke" mästare i Mölndal!

Vid helgens tävling Mikael Ljungbergs Cup i Mölndal  Henrik Nilsson  att gammal är äldst!

Henrik tog hem guldet i S66 efter snabb fallseger mot enda motståndaren, Martin Ahl från Alebrottarna.

Mosthaq Ahmadi fick nöja sig med ett brons i U76. I första matchen stötte han på sin svåraste motståndare, Mathias Andersson från Viskafors. Det blev en stenhård match, som avgjordes i tredje periodens slutsekunder. En rejält tillkrånglad situation som domarna dömde till Mathias fördel. Sina båda andra motståndare klarade Moshtaq av med snabba fallsegrar.

Tredje medaljen fixade Edvin Causevic i K47. Tre vinster i poolen och en förlust mot Kevin Ackermann från Göteborg. I matchen om bronset blev det en snabb fallvinst mot Johan Lind från Alebrottarna.

Joakim Salomonson fick kliva upp i K35, så då var de fyra VBK:are i den 13 man stora klassen. Kimmen lyckade bäst av de fyra och fick brottas om bronset. Tre vinster och en förlust i poolen. Tyvärr blev det även förlust i bronsmatchen, men en fjärdeplats är klart godkänt efter debut i K35.

Julius Hansen vann sina två första matcher, innan det tog slut efter två förluster.

Axel Skillby vann även han två matcher innan förlusterna kom. Den sista mot klubbkompisen och kusinen Kimmen. En tät match som slutade med periodseger 2-1 för Kimmen efter 2-2 i sista perioden. Hannes Adolfsson fick nöja sig med en seger för dagen.

Mathias Carlsson