Fyra medaljer i Mölndal!

Vi var ett stort gäng som åkte till Mölndal i två minibussar. 12 brottare och tre ledare plus ett antal föräldrar naturligtvis.

Om vi inleder med enda tjejen, Tuva Bäck, så fick hon smaka på hårt motstånd och inkasserade tre förluster. Andra matchen ledde hon med 12-8 och borde vunnit men föll tillbaka på gamla synder i ett dåligt dubbeldyk och hamnade i falläge. En mycket lärorik tävling för Tuva..

I knattar 26 kg tävlade Ruben Stråkeved och Ante Karlsson i samma viktklass och samma Pool som var ett riktigt getingbo med lika duktiga brottare och små marginaler. Ruben lyckades bäst med två vinster varav en över klubbkompisen Ante. I finalen förlorade Ruben med 16-20 i en mycket jämn och händelserik match där domarna hade svårt att hänga med. Ruben tvåa i klassen och Ante trea.

I den andra poolen i knattar 26 kg tävlade Lukas Issal. Han gick inte vidare efter två förluster men kämpade på bra.

Isak Johansson i knattar 29 slutade fyra efter två förluster och en vinst. Isak behöver matchträning för att inte slarva bort poäng.

I knatte 32 kg hade Oliver Issal tufft motstånd och inkasserade två förluster varav en TÖ och ett fall.

I knattar 35 kg blev Ville Karlsson utslagen i poolen efter en vinst och två förluster. Det är inte mycket som fattas och små marginaler som inte var på Villes sida idag.

I knattar 38 hade Oliver Rantamäki det tufft och inkasserade två fallförluster och en vinst. Vinsten var förresten en riktig kämpainsats där vi tränare hade räknat ut Oliver två gånger där han låg i falläge men han kämpade sig tillbaka och vann på fall. Riktigt bra kämpat. Nu är det bara hem och slipa på tekniken.

I knattar 53 kg hade vi Pontus Svensson som åkte på två fallförluster. Pontus håller på att skaffa sig rutin och är med och tävlar mycket. Det är bra.

Joakim Salomonsson tävlade i pojk 42 kg där han blev fyra efter två fallförluster och en vinst. Joakim är med i matcherna och har inte mycket kvar för att nå en bit till.

I pojk 53 kg kom Axel Skillby fyra efter två vinster och två förluster. Axel slog ett riktigt snyggt kryss och behöver bara aningen mer självförtroende så är han och nosar på medaljerna.

Edvin Causevic missade vikten till pojk 59 och fick gå i pojk 66 där han var i final direkt. Edvin hade matchen men slarvade och åkte på en fallförlust. Blev därmed tvåa.

Sammanfattningsvis kan man säga att det behövs rutin och matchträning. Fyra medaljer kunde varit flera men det gäller att ha marginalerna på sin sida. Det är flera som är nära men inte lyckas fullt ut och det är orutinen som lyser igenom. Bra jobbat allihop och nu ser vi fram mot nästa tävling.

Kennet, Lasse och Mathias