Pontus A. mästare i Skene!

VBK:s killar och tjejer gjorde återigen bra prestationer vid helgens tävlingar i Skene. VBK ställde upp med 9 brottare (8 killar och 1 tjej) och lyckades ta hem tre medaljer, 1 guld och två silver.

Guld blev det till Pontus Adolfsson P47kg, Hans första guld som pojkbrottare. Han besegrade klubbkompisen Eddie Johansson på fall i första matchen sedan blev det en förlust men i avgörande matchen vann han på fall och eftersom killarna besegrade varandra hade Pontus mest poäng och vann guldet i klassen.

Edvin Causevic tog silver i K42kg efter en mycket jämn final fick Edvin tyvärr se sig besegrad med en poäng, lite snöppligt men han kommer tillbaka.

Nora Svensson fick kliva upp en klass till Fly 34 kg och vann efter bra brottning matchen om silvret. Mot klassvinnaren förlorade hon på fall efter lite otur.

K32 kg hade Värnamo fem killar Axel Skillby lyckades bäst med tre segrar och en femteplats i klassen. Hannes Adolfsson tog två vinster men blev oplacerad.

Julius Hansen, Gustav Johansson, Joakim Salomonsson och Eddie Johansson deltog men lyckades inte vinna några matcher denna dag men nästa tävling blir det deras tur.

Mats Hjelm