Två SM-medaljer till VBK!

VBK hade stora framgångar vid helgens fristils-SM i Kumla. Ett guld, ett brons och en fjärdeplats för de tre VBK:are som ställde upp.

Mushtaq Ahmadi tog hem guldet i ungdom 69kg, han började sitt segertåg mot Martin Engdal Falköping som besegrades ganska enkelt, därefter tog han en fallseger mot Asiz Berbi Djurgården, de övriga killarna slog ut varandra i poolen, så Mushtag var klar för final.

I finalen ställdes han i mot Victor Stenkvist Norrköping, Mushtag vann första perioden med 6-0 andra perioden följde han upp med en klar 6-0 seger där också.

Ungdom 76kg tog Ludvig Johansson hem bronspengen genom att först besegra Adrian Hytter Motala därefter blev det fallförlust mot Kim Stenberg Västerås, sin tredje match i poolen gick Ludde i mot Mattias Andersson Viskafors som besegrades på fall, det innebar att han fick gå en brons match mot Kazbek Tsitsuev Trollhättan som besegrades på fall.

Åldermannen Henrik Nilsson gjorde en mycket bra tävling i Senior 66kg där han blev fyra. Henke inledde med poäng förlust mot Sebastian Brandström Norrköping efter den förlusten tog han sig samman och tog först en seger mot Martin Ahl ifrån Alebrottarna sedan vann Henke en tät match mot Christian Jonsson Oskarshamn, brons matchen gick mot Noor Ali BK Snar som blev för svår motståndare.

Joakim Johansson