Inga medaljer i Västerås!

Den gångna helgen var VBK:s ungdomar på Lilla Mälarcupen i Västerås, som lockade 778st brottare ifrån sex nationer.

VBK hade ingen större lycka denna gång, mycket beroende på att våra ungdomar är bland de yngsta i sina respektive klasser, men samtliga kämpade tappert, så nästa år så kommer det säkerligen skördas medaljer.

Vincent Hägg P42kg, vann fyra stycken matcher innan det blev förluster mot två norrmän, sista matchen var en riktig rysare, och om ”lillbiffen” vunnit där hade han fått brottas om bronsmedaljen.

Pontus Adolfsson P53kg, inledde med en förlust, han vann sedan sin andra match på fall, i tredje matchen stötte han på en finländare som blev för tuff.

Jesper Hansen P66kg, inledde med två övertygande fallsegrar mot bland annat en finländare, Jesper fick sedan se sig besegrad i de två nästa matcherna, och var därmed utslagen.

Sara Hjelm KvU 65kg, hade ingen tur i lottningen, Sara inledde mot blivande trean, sedan ställdes hon mot blivande klassegraren i andra omgången, så det blev ingen vinst denna gång.

Pontus Hägg U69kg, fick äran att representera ungdomslandslaget i helgen, han inledde med två segrar, sedan blev det en snöplig förlust mot en finsk kille, han vann sedan en match till, innan det tog stopp i femte omgången.

Arvid Eskilsson U76kg, inledde mot blivande klassegraren, Arvid kämpade bra men räckte inte riktigt till mot det tuffa motståndet, i sin andra match bjöd han och sin motståndare på en riktigt underhållande match, där ingen riktigt förvaltade sina chanser, men Arvid drog till slut det kortaste strået.

Joakim Johansson