Silver till Lukas i Ore´s säsongstart!

VBK var i helgen i Vinslöv på Ore´s säsongsstartstävling, där vi deltog med en brottare genom Lukas Issal.

Lukas försvarade dock VBK:s färger på ett strålande sätt då han bärgade hem ett silver i k35 kg. Anledningen till det klena deltagandet från VBK:s sida var att två av våra killar var i väg på tävling i Finland samt att några var sjuka/skadade.

Lukas vann sin första match med en fallseger, i sin andra match vann han på teknisk överlägsenhet 12-0. I finalen så blev motståndaren dock för svår och han förlorade på på fall. Men Lukas har verkligen närmat sig de bästa killarna, han har förutsättningar att ta hem flera klasssegrar framåt då han har ytterligare ett år kvar i knatteklassen. Anton Hjelm gjorde en stark prestation som domare och går från klarhet till klarhet.

// Joakim Johansson